De over ons-pagina

Bijna net zo belangrijk als de Startpagina van de website is de over ons-pagina (of in Engels: About us). Deze pagina geeft jou de kans om het vertrouwen te winnen van jouw bezoeker, een kans om jezelf voor te stellen en het doel van jouw website uit te leggen. Hieronder staan 10 tips om jouw About pagina in uitstekende vorm te brengen.

Vermeld jouw naam. Het is een overduidelijke, voor de hand liggende toevoeging, maar toch zijn er zo velen die het vergeten te doen. Voeg een foto toe. Mensen zien graag met wie ze te maken hebben. Een glimlach kan soms ook wonderen verrichten. Vermeld iedereen als er een team achter het bedrijf staat (zelfs de kuisploeg speelt hierbij een belangrijke rol).

Als jij het alleen bent, schrijf dan in de eerste persoon. Als iemand me vraagt waar ik woon, dan antwoord ik toch ook niet "Walter woont in Halle". Gebruik het woordje "ik" en niet "hij/zij". Het zal zeker helpen om veel persoonlijker te lijken.

Denk na over de behoeften van jouw bezoekers. Bijvoorbeeld een zin uit een About pagina: “Ik help uw bedrijf groeien door een visuele identiteit te creëren die blijft bestaan.” Met deze zin zeg ik hoe ik potentiële klanten kan helpen (met de groei van hun bedrijf), maar tegelijkertijd zeg ik ook dat het permanent is.

Hou de pagina actueel. Check de inhoud van deze pagina om de enkele weken of elke maand om er zeker van te zijn dat ze up-to-date is. Misschien is een kantoor verhuisd, of misschien heb je nieuwe producten of diensten. Toon uw locatie. Door een foto van jouw gebouw, straat of stad toe te voegen, breng je de mensen een beetje dichter bij jouw bedrijf. Je bouwt ook aan de band met de klant.

Kort en zoet is beter dan lang en zuur. Vraag iemand om een blik te werpen op jouw pagina. Het mag niet langer dan een minuut duren om te lezen, en de lezer moet iets nieuws leren over jou.

Hou het professioneel. Smiley icoontjes helpen je niet om die 10.000€ deal binnen te halen.

Experimenteer met video. Jouw bezoekers de gelegenheid bieden om jou te zien en te horen, kan een enorm gunstig effect hebben als het gaat om opbouwen van online vertrouwen (als je niet voldoende zelfvertrouwen hebt, probeer dan eens een audio podcast).

Zet de bezoeker aan tot actie. Welke pagina wil je dat jouw bezoekers ontdekken nadat ze over jou gelezen hebben? Jouw portfolio? Jouw contactpagina? Maak het hen gemakkelijk en voeg een link toe in de tekst.

Reacties

Nieuwe reactie inzenden

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.