Wat elke bedrijfsleider tegenwoordig zou moeten doen

Aan de andere kant van de grote plas is het gebruik van sociale media door marketeers afgelopen jaar met opgelopen tot 96% (bron: http://www.digitalbuzzblog.com/wp-content/uploads/2010/11/How-Marketers-Utilise-Social-Media-2010-High-Res.jpg). Hier in België krijg ik de indruk dat die stijging bij de bedrijven kleiner is terwijl er zoveel potentieel inzit. Tijd voor verandering !

Eigenlijk voel ik mij niet snel geroepen om anderen te zeggen wat ze moeten doen, maar vandaag kan ik het toch niet laten. Enkele weken geleden heb ik bij Syntra in Mechelen de cursus Sociale Media (http://www.syntra-ab.be/opleidingen/Correct-omgaan-met-social-media) gevolgd. De belangrijkste conclusie van deze 2 lesavonden is dat ik iedere bedrijfsleider, marketingverantwoordelijke, pr-mens, .... zou aanraden om deze cursus te volgen. Hier krijg je de hulp om na te gaan hoe sociale media passen in jouw business model en hoe je er als bedrijf je voordeel kan uithalen. Want dat is toch wat we uiteindelijk allemaal willen.

Sociale media worden bij ons nog veel te weinig gebruikt in het bedrijfsleven. Facebook, Twitter, LinkedIn, Flickr, ... en enkele andere bieden ons de mogelijkheid om op een gemakkelijke manier heel veel mensen op een interactieve manier te bereiken. Niet alleen sporters en politici gebruiken dit, maar ook enkele bedrijven zoals Telenet (http://twitter.com/#!/telenet), geuzestekerij 3 Fonteinen (http://twitter.com/#!/3Fonteinen), ... Sommige slagen er in om Twitter volledig te benutten door deze tool ook te gebruiken voor hun helpdesk.
Telenet heeft touwens een mooie actie opgezet om hun nieuwe product Fibernet te promoten. Je krijgt een gratis installatie in ruil voor enkele berichten op jouw Facebook-wall.

Sociale media worden steeds groter in omvang en wie nu niet op de kar springt, zal steeds achterop blijven hinken. Hopelijk is deze korte post een ogenopener en vind ik jouw bedrijf binnenkort als follower van Ambar Design (http://twitter.com/#!/ambar_design)

Reacties

Nieuwe reactie inzenden

By submitting this form, you accept the Mollom privacy policy.